söndag 2 februari 2014

Att skapa en koreografi.

En koreografi ska hålla ihop, och det måste finna en logik i rörelserna.
Jag visar hur jag har tänkt.
Morris säger:
"That does not make sense."
Och jag förstår faktiskt precis vad han menar. Jag vill slänga in något som Nemi kan, och lägger inte märke till att det då inte går att förstå varför just det händer just där. Varje fas i en dans bygger på den föregående, det är där flytet uppstår, annars blir det ju bara en rad danspositioner staplade på varandra.

Och så säger han att jag måste lära mig att röra mig i takt till musiken…

Det är så oerhört kul med Freestyle och HtM, det finns så mycket att utveckla, så mycket att lära sig! Idag är det hemresa, just nu känns det som borta bra men hemma bäst. Lyckligtvis...

3 kommentarer:

Lena sa...

Spännande med freestyle, de flesta moment där man tävlar med hunden i lydnad mm är ju givna. Ska bli spännande att se er in action :)

Lena sa...

Spännande med freestyle, de flesta moment där man tävlar med hunden i lydnad mm är ju givna. Ska bli spännande att se er in action :)

Lillian "sognafaret" sa...

Jeg og Ronja har gått freestyle kurs, det er kjempe gøy!