tisdag 8 december 2009

Oliver IV




Gissa vad Oliver väger nu efter c:a 4 veckor.
Rätt svar: 14 kg.
Han har med andra ord dubblerat sin vikt sedan han flyttade in - det finns 7 kg mer hund nu än det gjorde för för fyra veckor sedan. Massan är fördelad på jättelika tassar, en än så länge rätt ranglig kropp med långa ben, och ett ganska massivt huvud med det mjukaste skinn man kan tänka sig.
Zelda och han har redan hälsat litet försiktigt på varandra, i veckan ska han vaccineras, och sedan får vi se hur de kan umgås...

I bild: hela Oliver och hans tass i min hand...
PS Bilden gör honom inte rättvisa, som alla valpar är han aningen svårfångad på bild...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Han är ljuvlig, Oliver! Man blir så glad av att se honom!

Unknown sa...

Instämmer...

Anonym sa...

Hej, har hittat hit från Erik& Faris blogg. Jag såg dig och Zelda på teven i morse! Jag som aldrig brukar titta vid den tiden - men vad glad jag blev när ni var där! Grattis till Zeldas lyckade debut! Hon var nästintill oemotståndligt skir och cool ...
Din bok kommer jag absolut köpa
Hälsningar Anna med Italienska Vinthundar och Sloughis

Anonym sa...

En sådan hund vill jag ha!
från: Har ingen hund...

Unknown sa...

Till Anna: Välkommen, och tack!!