onsdag 2 december 2009

Allergitest














Igår följde Zelda med till banken. Vår handläggare tyckte mycket om hundar, men berättade att hon var allergisk, kunde reagera bara av att komma in i ett hem där det fanns en hund. Jag erbjöd mig att ta ut Zelda, och frågade om handläggaren kände något obehag. Det gjorde hon inte, så vi avvaktade. När jag berättade att Zelda var en "allergihund" vaknade ett litet hoppets ljus hos henne, och till slut gjorde hon näsprovet: borrade ner ansiktet i Zeldas päls och andades in.
Ingen reaktion.
Så nu har hon en liten CC-valp på horisonten!
I bild: Robban (Robert King of Scots), en kanske lämplig valp som finns på Kennel Prefix. Först till kvarn...

3 kommentarer:

Ullis sa...

Hej! För jättelänge sedan så skulle ju du köpa min bur, så jag tittade i gamla mail och hittade en länk du hade skickat till din blogg, då jag skickat min (min fd, lagottokotte.blogg.se > nu är det www.lagotto-romagnolo.se). Jättefin blogg verkligen! Hoppas ni får en mysig december. :)

/ Ulrika Haak och Wilma

Unknown sa...

Hej Ullis!
Kul att se att det går så bra för dig!
Hoppas att du också får ett lyckat slut på året!

Anonym sa...

så härligt att läsa detta inlägg. blev alldeles varm....


har själv allergi och älskar djur. under barndomen ville jag så gärna ha en hund, men fick inte... nu har jag sedan 5 år tillbaka 2 chihuahuor (en långhår och en korth). skulle inte kunna tänka mig ett liv utan. ;o)

kram

jana