lördag 12 januari 2013

Hundstallet

Igår åkte damerna och jag till Hundstallet i Åkeshov. Med oss hade vi en stor kasse med koppel som vi inte behöver, kläder som inte riktigt passar, tuggisar som är för stora, en trimmaskin som jag aldrig kom överens med.
Personalen verkade lättad över att det var kassen och inte hundarna som skulle lämnas.


De berättade även att de nyligen haft ett helt gäng kineser. Tråkigt att höra, måste vara någon uppfödare som har kraschat.



De här valparna som hade lämnats till Hundstalllet när de inte blev sålda kom ut för att se sig om i världen och testa att gå i koppel. Det såg ut att vara en stor och intressant händelse i deras liv, de var litet som tioåringar på Gröna Lund.

Så nu har hemmet blivit aningen mindre belamrat, förhoppningsvis kommer de donerade prylarna till användning.
Idag ska vi på HTM kurs hela dagen!

5 kommentarer:

Eva sa...

Tänk så "dubbelt" det är med Hundstallet: helt underbart att de finns men också helt för dj-igt att de ska behövas!
Heder till dig som lämnar dit!
Och valpar som börjar upptäcka världen är ju något av det roligaste som finns att studera:)

Ewa Ivarsson sa...

Vi stödjer också Hundstallet, har varit doggywalker förr för att stilla min längtan efter en hund...bra idé att lämna leksaker etc dit.. skall rensa lite i Maurice "garderob".
Personalen gör en enorm insats här...trist att detta skall beövas men tur för vovvarna som hamnar där ATT det finns...

desperat hemmafru sa...

Nu blev jag lite inspirerad! Jag ska ta och rensa ut bland mina hundgrejer med. Kanske kan jag lämna det till något hundhem i närheten?!

Britt Marie o Rudi sa...

Vilket bra initiativ! Trots att jag är sån hundnörd så köper jag inte grejer till Rudi. Inte fler än de som vi verkligen behöver och använder. Vi har ett koppel, ett halsband, ett täcke, en spårsele, en spårlina osv så här blir det inget över att donera :-)
Hoppas ni har riktigt roligt på kursen som vi gärna hade gått om den inte varit så långt härifrån!

Unknown sa...

Själv är jag obotligt optimistisk - den här kommer nog att passa, vilket praktiskt dubbelkoppel ( jo, så tänkte jag)...