torsdag 18 december 2014

Kan man köra till Oxie kan man väl köra till Umeå...

När jag hade kommit till Jönköping i höstas kom jag plötsligt ihåg hur väldigt långt det är till Skåne. Men det var väl värt besväret - på Eslövs flygplats, i halv storm, slog Zelda och jag vårt personliga rekord med god marginal. (Nemi vägrade att ens överväga att starta i ovädret).
Nu har Karin (med Bostonligan) och jag anmält oss till en tävling i Umeå i februari. Varför känns det längre att åka norrut än söderöver?

Så antingen kan man tycka att vi inte är riktigt kloka, eller att det märks att vi nu tar vårt tävlande på allvar...


4 kommentarer:

ej hundägare sa...

Så härligt nördigt! Om inte förr är det ju sådant man får tid med som "pensionär" - tänker jag (65+)

Unknown sa...

Någon som vet hur jag kan bli av med nedanstående "bevisa att du inte är en robot"? Har letat överallt i inställningarna...

fianathome sa...

Kanske känns det längre till Umeå för att det är långt?Det ser ju nästan likadant ut längst med vägen när man kör norrut. Härligt att få se sig om tycker jag :) Häftigt att få delta.
Den där robotgrejen har jag sett på fler sidor och jag vet heller inte vart den kommer ifrån. Trist...

Kakan sa...

Ha ha och jag som inte ens är pensionär ännu! ;-D

Men är man norrlänning så känns 7 timmar i bilen ändå " nästan inom rimliga gränser"- och att köra till Skåne kändes längre den gången jag gjorde det sist.

Är jättegalet och jätteskoj! Nu gäller det bara att träna järnet! ;-D