måndag 27 oktober 2014

Rapport från Fagersta!

Zelda:
Vi kom till Fagersta på fredagskvällen, åkte dit med Bostongänget o matte Karin vilket var väldigt trevligt som vanligt. Sedan sov vi i en liten söt stuga, jag var noga med att kontrollera att det inte smög någon utanför.

Åsa: 
På lördagen hände det! Zelda tog sitt första cert. i freestyle klass tre! Ur protokollet: "härligt glad hund" "fyndigt program". Nu måste jag lägga in fler svårigheter för att höja oss ytterligare, ffa. efterlyses mer självständigt arbete... 
Sedan överraskade Nemi med att ta sig igenom sitt HtM program i klass två så att vi fick uppflyttningspoäng och en fjärdeplats med rosett och allt! 

På söndagen gjorde Zakk sin HtM debut. Den gick förstås strålande med uppflytt och en andraplats i klassen. Roligast var nästan att se hur glad han var, humöret var på topp innan, under och efter starten. Sedan gjorde Nemi om bedriften från lördagen, denna lilla hund som inte har känt sig bekväm på tävling knallade nu på med glad min och tog uppflyttningspoäng igen! Ur domarprotokollet: "superhärlig attityd" "fin koreografi" "många fina övergångar".

Helgens skörd:



Man vet att man har en liten hund när staketet runt tävlingsplanen är så glest att den (Nemi) kan springa ut mellan spjälorna vilket hon gjorde första gången... (efter det att vi var klara)




En hästkostym kan användas till mycket. Nemi vilar på en bänk och väntar på sin tur... Det var lite kallt i hallen för en liten kines...


Har jag sagt att jag är mycket nöjd med mina små damer??







6 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Helt otroligt vilken succé. Stort grattis till dig och hundarna förstås. Film?

Anonym sa...

Tuffaste vakthunden! Bästa attityden!
GRATTIS!! :-)
/ej hundägare

Unknown sa...

Så himla roligt, grattis! Ni verkar ha hamnat på rätt köl med tävlandet.

Arlo sa...

Än en gång grattis i mängder! Du och damerna förtjänade verkligen er stora prisskörd! Det var härligt att se hur du strålade när du fått veta resultatet, och att höra hur ni lyckats förändra Zeldas attityd med ganska enkla åtgärder. Heja heja er!

Bingolotti sa...

Jättegrattis från hela BingoLyraLotti - flocken!

Lyckopiller sa...

Stort, stort grattis Åsa. jag är så imponerad över dig och dina tjejer!