lördag 11 oktober 2014

Och nu drar vi iväg till Linköping!

Vi är 18 resp 19 ekipage i freestyle klass 3 idag vilket nog är det mesta jag har varit med om, och 6 lag anmälda till 6+.
Kul!

Det är på något sätt både bra och dåligt att nu uppleva att det är jag som är den svagaste länken.
Mitt fokus idag: jag väntar ofta för länge med att berätta för Zelda vad hon ska göra.
Jag måste t.ex. säga "snurr" någon sekund innan hon ska snurra, inte samtidigt som musiken säger "snurr". Det är mycket svårare än det låter, kan jag berätta för dem som inte har prövat.

När jag väl har lärt mig detta kommer det antagligen att gå mycket bättre för oss.

Börjar ana att 2015 kan att bli Zeldas år …

Just nu ligger vi på plats 17 på Freestylelistan där de 16 första får vara med och tävla i SM i december… Vi får se om vi kan höja oss något idag så att vi kan ka upp en plats eller två ... Det finns förstås även en möjlighet att någon som ligger efter oss just nu höjer sig mer, så vi kan åka både upp och ner…

3 kommentarer:

Arlo sa...

Spännande! Lycka till!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Lycka till och hoppas att ni får en trevlig tävlingshelg.

Arlo sa...

Grattis till två uppnådda mål idag! Snyggt jobbat!