tisdag 14 oktober 2014

Donera mera!

Ett till inlägg som inte handlar om hundar.
Igår fick jag en påminnelse, via Svante&Sonjas blogg (tack Britt-Marie), om att jag jag länge tänkt skriva om donation.
När jag träffade Martha Ehlin via en Sommarvärdsträff hade jag fortfarande inget donationskort. Det har jag nu. Martha är femorgansplantanterad och en av grundare av MOD - mer organdonation. Läs om ni vill bli inspirerade!

Fortfarande finns det ett stort behov av donatorer, så jag tänker föra stafetten vidare från Svante&Sonja och påminna om att inte vänta för länge med att skaffa det lilla kortet som ska ligga väl synligt i plånboken!

Mitt kort ser ut så här:


3 kommentarer:

Arlo sa...

Ett sådant kort har legat i många år i min plånbok. kanske inte alltid främst, men bland de andra korten.// BMW

Unknown sa...

Tack! Har delat ditt inlägg på FB. Viktig fråga tycker jag. Det måste vara svårt att stå med en anhörig som inte har tagit ställning. I den situationen fattar man antagligen inte rationella beslut utan snarast känslomässiga.

mollesnutten sa...

Man kan gå in på donations registret också, tala om vad man vill donera. Så behöver inte nån leta efter ett kort, som kanske försvunnit just då.