söndag 15 juni 2014

Mer om filtträning och bra uppfinningar:

Vi har varit på middag hos vänner vi inte hade besökt tidigare - då är det guld värt att kunna lägga en filt på golvet och parkera damerna där!

Och ser ni vad det här är? 
Eller ser ni ingenting särskilt på bilden? Det är det som är själva idén, jag har nämligen på mig min nya, nästan osynliga airbagcykelhjälm. Den heter Hövding och är designad, utvecklad och marknadsförd av två unga kvinnor, mer info här
Jag är oerhört nöjd - det tog några cykelturer innan det kändes naturligt att ha den runt halsen, men nu undrar jag varför jag inte slog till långt tidigare...



6 kommentarer:

Arlo sa...

Vilken uppfinning! Jag hade inte hört talas om den tidigare, men efter att ha kollat länken blir jag imponerad!

Anonym sa...

Trodde du skojade :)
tills jag tittade på länken

Unknown sa...

I Skåne har vi läst mycket och länge om Hövding. Vi är riktigt stolta.

Gudrun sa...

En sån vill jag också ha, men de är så förbaskat dyra!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Klokt köp!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Jag har köpt en cykelkärra som egentligen är för barn. Då får båda hundarna plats.