måndag 9 juni 2014

Freestylekurs för småhundar!

Recept: ta några chihuahuor, en yorkshireterrier, en Dansk-Svensk gårdshund, en bostonterrier, en liten grå pudel, en mops, några taxar av olika slag och Nemi. Lägg till ett gäng mattar och en instruktör från Tjeckien, och voilá - då får ni gårdagens kursdag.
Här ser ni Vanda (längst fram) och bakom henne Renate som arrangerade kursen och tolkade:


Det här skulle ha varit Zeldas tillfälle att få gå på en egen kurs, men hon blev dålig i magen så Nemi fick följa med istället.  Här sitter vi och lär av att lyssna och observera, och bild 2 visar hur Nemi ser ut ovanifrån när hon är passiv i mitt knä, ngt hon lyckade mycket bra med under gårdagen. 

Vi tittade på hennes HtM-program som hon plötsligt körde utan problem (!), och på att arbeta bort targets som vi använder för att träna in HtM-positionerna. Mest underhållande var när vi testade att använda en filt som target. Jag skulle ställa mig intill kanten för att se om hon då kunde hitta in i rätt position, men Nemi som ju är filttränad rusade dit och la sig istället mitt på med glad min.

Sammanfattningsvis en trevlig och intressant dag som förde oss ytterligare ett steg framåt, 




4 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Förstår att det var en mycket givande kursdag.

Anonym sa...

Vilka häftiga naglar :-)
/ ej hundägare

fianathome sa...

Låter trevligt!

Anonym sa...

Låter som en roligt dag.
Nu såg jag också naglarna, häftigt