söndag 23 augusti 2009

Vallentuna!

För den som inte har varit på en utomhusutställning kommer här en liten miljöbild. Utställarna sätter upp sina tält runt ringen där deras ras ska visas, inuti ser de mest ut som mobila frisersalonger.
Såhär skulle mitt paradis kunna se ut: grönt gräs, sol, och tretusen vackra, välskötta, friska och mestadels glada hundar!
Zelda fick en tvåa igen, den här gången var det ryggen som inte var till belåtenhet - inte tillräckligt rak. Men även dagens domare, Gay Dunlap från USA, gillade hennes huvud "Pleasing head".
Tur att den delen av henne som syns mest även är den bästa!

3 kommentarer:

Anna & chilli sa...

Åååå så tråkit att du fick en tvåa:( men det är bara påt igen:)

Unknown sa...

Jag blev tröstad av en trevlig kvinna som satt bredvid mig som berättade att hennes hund äntligen hade fått en etta efter många tvåor - han hade vuxit till sig. Och jag måste lära mig/oss att visa Zelda på bästa sätt - det är långt kvar.
Så jag anmälde oss till Sollentuna i slutet av nästa månad, en inoff. utställning som vi nu kan träna till!

Anonym sa...

Eniga domare att Zelda är en snygging, men oeniga om ev. fel... Låter lovande, tycker jag. Lycka till!/ Ej hundägare