söndag 9 augusti 2009

Klädproblem.


Nu är det snart dags igen, Zelda ska ställas ut nästa söndag i Norrköping, och söndagen därpå i Vallentuna. Vad hon ska ha på sig är klart: ett vitt utställningskoppel. Det röda jag köpte i nybörjaroförstånd inför förra utställningen bryter hennes halslinje, har jag fått höra, och används numera bara till vardags. Fast vackert är det!
Nej, nu är frågan vad jag själv ska ha på mig. Jag har förstått att även den som visar hunden ingår i bedömningen - den som ser slarvig eller ogenomtänkt ut i sin klädsel riskerar att "smitta av sig" på hunden, så nu gäller det att hitta kläder som går att röra sig i, som inte skär sig mot hundens färg (tur att Zelda just nu är vit), som även ser proffsiga och snygga ut.
Tittar på bilder från utställningar och ser att det finns många varianter - en del ser ut som om de skulle på fest, andra som om de var på väg på campingsemester. Förvånansvärt många väljer kjol.
Ja, detta ska jag fundera på under veckan som kommer. Och så kan jag ju köpa ett litet elegantare vitt koppel till Zelda... Det jag har nu var ett panikköp på vår förra (och enda) utställning...
Bild: Till höger: vackert men fel, till vänster: mindre vackert men rätt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg färgkombination på UM:s foto den 4 augusti, tycker jag.

Astma och Allergiförbundet -Skellefteå lokalförening sa...

haha, mycket med det hela. Lycka till, och Zelda blir säkert jättefin i sitt nya vita koppel.

Unknown sa...

Till Anonym: Tyvärr råkade jag tvätta tröjan i fråga för varmt, så den blev en föredetta tröja...
Annars hade den passat fint!

Hana_Caena sa...

vill du synas välj en stark färg.
gärna kostymset med kjol och fint uppåt.
alternativt fungerar alltid svart när man har en vit hund

Anonym sa...

Men blir det inte obekvämt med kjol? Ska man inte springa också? Ett par snygga (svarta) långbyxor tycks mig ge ett ledigare/ändamålsenligare intryck... Men branchen är kanske konservativ??
Anonym (Ej hundägare) som ovan

Unknown sa...

Att dels springa obehindrat, dels sitta på huk på ett elegant sätt i en snäv kjol tror jag kräver lika mycket träning som att få hunden att stå :-)
De svindlande höjderna är jag inte redo för än - det blir byxor och bekväma skor - kommer att ha fullt upp med att hålla reda på Zelda utan att behöva tänka på hur jag håller mina knän...