måndag 10 augusti 2009

Farlig pälsvård.

Vi ligger som sagt i hårdträning inför söndagens utställning. Jag testar en antistatspray för att se om den fungerar på Zeldas päls (det här är svårt eftersom jag fortfarande inte har riktigt klart för mig hur pälsen ska se ut, jag få titta noga på de framgångsrika hundarna på utställningen).
Jag sprayar på litet, det är svårt att se någon skillnad direkt. Litet senare kommer jag ut, ganska snabbt som vanligt, från sovrummet och pang - halkar omkull.
Jag fattar först ingenting, men känner sedan på golvet. Just här stod Zelda när jag sprayade henne, och golvet har nu ingen friktion alls.
Bokstavligen.
Vilket mordvapen!
Bild: päls (Zeldas)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Något vi får läsa om i nästa deckare...?

Unknown sa...

Ja, tänk om man sprayade medlet på cykeldäck, eller en stavhoppstång, eller en trapets på en cirkus, eller på trappsteget där ärkerivalen brukar landa med en duns... möjligheterna är obegränsade...
Fast det är ju inte säkert att det fungerar lika bra som på mitt parkettgolv...

Anonym sa...

Hej! Drogs till din hundblogg efter att ha läst din hemsida. Dina böcker är inspirerande, som ett verktyg i vardan. Och jag ska med glädje läsa vidare på dina böcker.

Själv har jag just blivit en glad ägare till en Keeshond, hennes pälstyp är helt främmande för mig (spetsvariant). Och jag och min mamma disskuterar hur hon ska se ut. Ska hennes "man" vara pösig eller slap? Speciellt viktigt anser vi att hennes päls ser korrekt ut inför kommande utställningar. Så jag förstår precis hur du känner! Hon är 20 månader fyller 2 år den 9/12. Och jag är 15 ½, för att vara exakt och dessutom en stor beundrare av dina böcker. Lycka till med din ögonsten!

Unknown sa...

Till senaste Anonym:
Dels kan man ju tala med sin uppfödare - i bästa fall har de goda utställningsmeriter och då vet de hur pälsen ska se ut. Annars får man väl ta första utställningen som en utbildning och titta noga på de hundar som är framgångsrika - de bör ju ha korrekt päls...
Lycka till själv!

Unknown sa...

PS - om man är riktigt smart går man på en utställning innan man ställer ut sin egen hund... Tips: Vallentuna nästa söndag

Anonym sa...

Vilken tid och var i Vallentuna. Gillar att fota och inom hyggligt avståd, så kanske något för mig./ Ej hundägare