tisdag 14 juli 2009

Fler hundar med godkänt utseende...



Igår var vi på middag hos Ebba (i bild) och hennes familj. Ebba är en Berger des Pyrénées à Poil Long, (Långhårig Pyrenesisk vallhund) och ser ut som en större version av CC, vilket Zelda tycker är alldeles oerhört förtroendeingivande.
Likheten stannar dock vid utsidan - Ebba är duktig på att valla, och följsam på det där sättet som man nästan bara ser hos vallhundar.
Hursomhelst kommer hon och Zelda överens på ett stillsamt och vuxet sätt...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig bild för pratbubblor! Den undre.

Unknown sa...

Förslag till text?

Anonym sa...

- Jag är mycket nöjd med min människas utveckling som matte till mig. Men det där stressbeteendet... jag vet inte hur jag ska hantera det!

- Ja, dom kan vara svåra att valla rätt ibland, människorna. Blir mer som yra höns än en balanserad flock.

Åsa J sa...

en annan pratbubbla...

Zelda: Åhå vad mysigt ni bor.

Ebba: Javisst, men ska vi valla in måsarna så dom kan gödsla gräsmattan?

Anonym sa...

Stora hunden: "Han sprang ditåt"
Lilla hunden: "Det gjorde han inte alls. Han sprang åt andra hållet."

Unknown sa...

Ebba tänker:
"Tänk att unghundar inte kan koncentrera sig i mer än fem sekunder! Vi skulle ju titta åt höger"

Monas matte sa...

- Det här var kul - nästa gång de försöker få oss att se in i kameran kan du titta åt höger så kollar jag åt vänster.

Anonym sa...

Ebba: Vacker solnedgång, eller hur?
Zelda: Undrar om det inte ligger en halv otstbåge därborta.

Unknown sa...

Till senaste "Anonym": du måste vara någon som känner Zelda!