söndag 11 januari 2009

Kapitel 5 snart klart...

Idag ska jag skicka in det femte (av 12) kapitlet i Zeldas bok till Natur och Kultur. Sedann ska jag ha en diskussion med Lena Albihn, min redaktör. Hur ska balansen mellan Zeldas vardag och de mer övergripande frågorna om relationen människa/hund se ut? Hur mycket reflektion, hur mycket fakta?
Vi diskuterar omslag fram och tillbaka - marknadavdelningen är rädd att boken ska uppfattas som en skämtbok om vi gör som vi hade tänkt: klär mig i en sjuttonhundratalsklänning och sätter Zelda i mitt knä.
Jag blir överraskad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Röstar på sjuttonhundratalsklänningen! Inte ett skämt, däremot humor - en glimt i ögat, som jag ser det.

Berättelser och bekännelser sa...

Åh, jag röstar också på sjuttonhundratalsklänningen! Jag tror att du är jättevacker i den!