onsdag 14 januari 2009

Fnys!

Bättre är så kan jag inte beskriva hur Zelda har låtit av och till sedan söndagskvällen. Är hon sjuk?
Igår bestämde jag mig för att låta någon mer kompetent person ta ställning till frågan. Nytt besök hos veterinären som konstaterade att Zelda inte hade feber, att hon inte hade några förstorade lymfkörtlar, att hennes lungor lät som de ska (hur klarar veterinärer att höra någonting med så mycket päls mellan bröstkorgen och stetoskopet??)
Zelda är pigg f.ö. , äter som hon ska.
Diagnos: antingen har hon fått in något främmande föremål i näsan eller så har hon drabbats av noskvalster. Är det ett föremål lossnar det antingen av sig själv, eller så blir slemhinnorna infekterade, och då börjer det rinna som gulgrön snuva. Är det kvalster så försvinner de efter behandling, vi fick ett recept på antikvalstertabletter med oss hem. Tänker avvakta en dag eller två...
Jag har absolut blivit sjåpigare med Zelda - hade det varit Nestor hade jag nog tagit det lugnt så länge han verkade helt opåverkad...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir nyfiken på varför du är sjåpigare med Zelda. Är det för att hon är tik? För att hon är liten? Har en "skörare" personlighet? Eller något helt annat??

Unknown sa...

Jag tror att det delvis beror på att jag inte känner henne så väl ännu, dels uppfattar jag henne nog som extra skör eftersom hon är liten, och ung... Eller så har mitt självförtroende krympt så att jag inte riktigt litar på min egen bedömning (hunden hoppar omkring son vanligt, äter, dricker... då är det nog inget större fel på henne...)