lördag 20 september 2014

All hundar kanske inte gillar att shoppa ...

Såg den här annonsen i tunnelbanan:

Genade genom gallerian senare på dagen och hittade mycket riktigt en liten hundlounge, visserligen dimensionerad  för en eller två kineser eller Chihuahuor, men ändå… Det är Gallerians Concierge, dvs kundtjänst/information, som tar emot. Sedan är det kanske inte alla hundar som skulle välja conciergen framför husse/matte, frågan är om det ökar eller minskar ev. shoppingstress att bli parkerad. Kanske ska hundarna vänjas successivt?
Damerna får ibland stanna kvar på ett av våra stamfik medan jag hämtar paket på den intilliggande posten, och det har de inget emot såvitt jag kan se … skillnaden är att jag vet vem jag lämnar dem till, och att han är mycket uppskattad av damerna.
Ja vad ska man tro? Kommer hundarna att må bättre eller sämre av att vara i hundloungen jämfört med att följa med medan husse/matte handlar? Jag är helt säker på att damerna skulle välja att hänga med, men de är ju vana vid miljön. Och det gäller för flertalet hundar vi träffar på i varuhus, i provrum, och liknande ….


3 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Mina skulle inte uppskatta att bli lämnade till en helt främmande människa i ett litet utrymme.
Finns det någon hundvana att bemöta hundarna på rätt sätt? Och om de hamnar med en annan hund som de inte gillar... Verkar lite som bollhavet på McD.
Ett bra initiativ men det är ingen paketförvaring.

Arlo sa...

Bara tanken att ens få ta med hunden in i en affär svindlar för en landsortsbo som jag! I centrala Eskilstuna och Katrineholm finns inte en enda affär där hundar är välkomna. I stadens utkant finns ett ställe man kan köpa dammsugarpåsar...där får de följa med in ;-)// BMW

Denise sa...

Tycker det är en riktigt bra idé i grund och botten men det finns absolut utrymme för idéutveckling :)