måndag 25 juli 2011

Hemma!

Nu är två trötta hundar hemma igen. I helgen har de levt tillsammans med två bordercollies, en papillon och några katter, samt hälsat på mallen Ruben. Det har till min stora gjädje gått utmärkt - både Zelda och Nemi behöver ju vänja sig vid att vara i närheten av större hundar!
Här kan ni se resultatet av träningen, bad Agnes att fila på positionerna, som jag tycker är så svårt... Agnes upplever hundarna precis som jag gör: Zelda gillar inte att misslyckas, och är gladast när hon vet precis vad hon ska göra. Nemi vill att det ska gå undan, tar bara nya tag ifall det inte lyckas direkt, och blir mest taggad av att man viskar.
Ovant för Agnes med hundar där det inte går att gasa för mycket...

4 kommentarer:

Lyckopiller sa...

Dom lär sova gott nu inatt efter de äventyren...

Unknown sa...

Sova är inte ordet - den var så nära medvetslösa som små hundar kan bli utan att vara sjuka...

26 juli 2011 08:14

Britt Marie o Rudi sa...

Nu får ni ta det lugnt och samla krafter inför helgens läger!

Gizmo sa...

Trillade in här via Kasper. Jag gillar *kineser*. Själv är jag en blandis Papillon/chihuahua.. MEN är en stooor hund i liten förpackning.. Kul att läsa din blogg. Ser att du ska på läger. Låter kul..
Tjingeling