söndag 8 november 2009

Woscha 2, 3 och 4




Woscha 2 är en svart tik som travar självsäkert mot trafiken, hon är blank och ser frisk och pigg ut.


Woscha 3 är fastkedjad i ett litet utrymme som angränsar till familjens enda sovrum. Han är bunden dagtid och lös på nätterna. Han blev minst sagt överraskad när jag dök upp.


















Woscha 4 är en liten enögd tik som eventuellt vaktar pepparfrukter som ligger på tork - jag ville inte störa henne genom att försöka mig på att låna en...
Med andra ord: mitt woschaletande går fint!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nu har jag fått reda på mer om lilla woscha 4. Hon samägs av grannarna som hjälps åt att mata henne. I ett land där barnen ofta har för litet mat är det inte självklart att prioritera hunden, men hon är tydligen en uppskattad liten vakthund som skäller men inte bits.

Unknown sa...

En av de samägande familjerna har en 20-årig son som heter Nikodemus. Han är fotoutbildad, men arbetslös. Så nu har han fått ett uppdrag av mig: att i fyra dagar fotografera hundarna som bor i närheten. Han ska komma med resultatet på lördag, när jag kommit tillbaka från Wolisso dit jag reser idag.

Anonym sa...

Ser jag fram emot!