söndag 22 november 2009

Brorsan ska lära sig att gå i koppel...


Såhär skriver Frida som har Bilbo, Zeldas snart halvårige halvbror:

"Det kanske är dags att börja med lite koppelträning oxå. Jag har inte gjort det förut för att man får vara glad om han ens går framåt, men nu hänger han på ganska bra, om han känner för det vill säga. Antingen är han låååångt bak eller lååångt fram. Ne så det ska jag nog ta tag i, någon som har nått tips kanske? Skulle vara trevligt om han ville gå brevid mej."

Ja vilken hundägare känner inte igen sig? Bild och text från Bilbos blogg (med tillstånd). Skulle vara trevligt om Zelda också ville gå fint vid min sida, vilket hon mest gör när vi går på gator hon inte är så van vid. Så det är hon som bestämmer.
Jag har också tänkt ta itu med detta.
Snart.

3 kommentarer:

Noushin sa...

Felix går fint i koppel när det regnar och är allmänt otrevligt väder. Annars går han lite hit och dit. Jag har tagit itu med detta, men grejen är att man måste ta itu med det vid varenda promenad...

Unknown sa...

Jo, jag har också tagit itu med det, och tagit itu med det, och tagit itu med det...
Misstänket att jag behöver hitta en bättre strategi...

Anonym sa...

TV4+, 15:35-16:30, måndag-fredag