söndag 26 april 2009

Fötter (tassar) som Bilbo...



Zeldas långa päls har ingen riktig koll på var den ska växa och var den inte ska växa. Mellan trampdynorna är det exempelvis ingen större vits med långa hårstrån - men de växer där i alla fall, så med jämna mellanrum friserar jag Zeldas tassar, ovan ser ni en baktass före och efter.
Både Zelda och jag har blivit rätt bra på det här - i början var vi båda rädda att jag skulle klippa fel, men nu står hon lugnt som en garvad travhäst som skos om stup i kvarten och väntar stillsamt på att jag ska bli klar...

2 kommentarer:

Song sa...

Har du sett det senaste? Utmärkt läkemedelsbehandling mot separationsångest för hundar!

Unknown sa...

Citat från annonsen: "Separation anxiety is a clinical condition in your dog's brain. Your pet is not a bad dog."

Ett kliniskt tillstånd i hjärnan att bli stressad av att vara ensam...

Det är nog bäst att börja tänka igenom sin åsikt,för jag gissar att detta bara är början - allt oönskat beteende kan ju till slut etiketteras som ett kliniskt tillstånd i hjärnan som behöver medicineras bort.

I framtiden blir det kanske vanligt att inhandla hundens veckodos av antiseparationsångest medicin, och antijaktmedicin, och antiskall medicin... Någon kommer att tjäna stora pengar, och många hundägare kommer inte att få uppleva glädjen av att lära sig förstå sin hund, och bli förstådd i sin tur...