torsdag 24 juli 2014

Misslyckat och mer lyckat.

Önskar att jag kunde visa er första försöket i går på förmiddagen (se gårdagens inlägg). Jag satte hundarna i Spökparken, tog fram godis och leksak.
"Vem vill börja?"
Zelda tittade åt höger, Nemi åt vänster.
Ingen ville börja.
Jag sprang runt lite och lekte med leksaken för mig själv.
"Den är ju jättekul!"
Nemi la sig ner och verkade säga:
"Titta inte på mig, jag har ingen lust."
Zelda fortsatte att titta bort, hennes motivation låg också vid nollpunkten.
Så jag fick ge upp, parken var för svår.

Nästa gång prövade jag inne, och då blev det så här:


Tredje gången, på kvällen, gick vi till en skyddad gård (dock inte vår egen). Där fungerade det nästan lika bra som inne, fast det tog lite tid innan Zelda hittade rätt attityd. När hon inte gjorde det pausade jag henne (fast det sved lite i hjärtat) och lät Nemi ta över istället.

Det SKA gå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till!
/ ej hundägare