måndag 16 februari 2009

Tro det eller ej!




En hundutställning kan vara utmärkt miljöträning för ängsliga hundar, sägs det, så Zelda o jag testade en valputställning i Sollentuna i helgen. Jag tänkte att det vore ett mirakel om hon gick överhuvudtaget, mitt bland så många andra hundar... Jag hade underskattat henne grovt - hon uppförde sig perfekt, lät domaren titta på hennes tänder utan protester, och travade på frimodigt så att det blev både ett hederspris och BIR (bäst i rasen i sin lilla grupp). Sedan åkte vi ut, bland annat för att hon inte kan stå på kommando, misstänker jag...

Bilder: Ulla Montan, min beskäring...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till er båda!

Anonym sa...

Grattis! :)
Min kines är också ängslig och rädd av sig.. Kanske skulle ta med honom på en utställning som åskådare för att se hur det går :)

Åsa sa...

Tyvärr får hundar inte gå in som åskådare, så vill du testa måste du anmäla honom och sedan visa honom - det var roligare än det låter...