söndag 1 februari 2009

En dag i stadshundens liv...





Igår blev det plötsligt uppståndelse på Centralstationen i Stockholm just när Zelda och jag var där. Det var trängsel, människor viftade med sina kameror, jag utgick ifrån att något idrottslag hade kommit tillbaka efter en guldmatch. Jag frågade en ung man med kameran i högsta hugg - kunde inte minnas någon stor svensk seger de närmaste dagarna. Mannen visade sig vara från Brasilien och heta Diego (se bild), och vad Zelda o jag hade hamnat mitt i var en manifestation som ägde rum samtidigt på järnvägsstationer runtom i världen. Såvitt jag kunde förstå handlade det om att dokumentera just det ögonblcket, worldwide.
I bild: vårt bidrag, och Diego o Zelda!

1 kommentar:

skimmer sa...

jättesöt hund,
coolt namn!!!

http://humlarum.blogspot.com

kolla gärna in på min Humla