fredag 25 maj 2012

Ingen start för Nemi i morgon...

Stackars Nemi får lida för att jag är orutinerad. Några timmar efter det att jag klippte henne i onsdags upptäckte jag ett sår i ljumsken - hon sa ingenting, det blödde inte, men trimmern har skurit ett jack i huden.
HU!!!
Hon är helt opåverkad, och det kommer att läka fint, men hon ska inte tävla förrän det har läkt...
"Det där är inte alls ovanligt" sa sköterskan tröstande hos veterinären, och det var faktiskt en tröst, om än ganska liten.
Jag tyckte att jag var så försiktig, men måste uppenbarligen vara mer försiktig...

13 kommentarer:

Anonym sa...

jag har också klippt min stackars hund i huden. Jag tyckte jag var försiktig. Hu, det tyckte jag inte var bra, av mig.

Unknown sa...

Nej, det känns hemskt. Usch!

ewa ivarsson sa...

Trist men tur att du såg det... är det bara Zelda som tävlar då?

Britt Marie o Rudi sa...

Åh, fy, så hemskt det måste kännas för matten som klippt! Så skönt att hon inte ha ont av det.
Lycka till med Zelda i morrn...och kom ihåg...solbrillor AV!!

Unknown sa...

Ja, det blir bara Zelda i morgon, tyvärr eftersom Nemi har mer flyt just nu, men det är ju inget att göra åt. Nemi själv skulle säkert gärna ställa upp, vi får träna vid sidan om i stället, det är ju inte heller dumt. Lyckligtvis är hon helt obesvärad (utom av den uppblåsbara kudden hon har runt halsen när jag inte är hemma.) Just nu ligger hon groda i solen och ser nöjd ut...

Ewa Ivarsson sa...

Lycka till igen, och en speciell hälsning till "grodan"!

desperat hemmafru sa...

Nä men vad tråkigt. Varför får man inte tävla med ett "litet hack i huden"? Jag menar, om hon nu inte har ont av det? Att ligga groda i solen tyder ju på att hacket inte besvärar. Är det tävlingsreglerna som säger det, eller veterinären? Bara nyfiken.

Olga da Polga sa...

men åh, lillan ... vilken tur att du såg det och ännu mer tur att hon inte har ont. Klippte en gång min kungspudel i öronlappen ett yttepyttelitet hack men det stormblödde ... hemskt, man vill bara be om förlåtelse igen å igen å igen.
Lycka Till Zelda och Åsa och som sagts, bort med solbrillorna!! ;-))

Anonym sa...

:-(

/L.

Unknown sa...

Till Desperat Hemmafru: jag bara utgår ifrån att man inte får tävla med en skadad hund, det ser dessutom inte så kul ut, även om hon rör sig helt obehindrat...
Det kommer att dröja ytterligare ungefär tio dagar innan det är helt läkt enligt expertisen, så det är bara att vara glad att jacket inte är ännu större, eller djupare...

Jeanette sa...

Hade jag varit du hade jag tävlat trots en lätt sargad hud:) Sånt händer och Nemi har inte ont av det ju. Har lärt mig genom åren att aldrig inte ens klippa klor ett par dagar före tävling - allt för att inte störa eller förstöra...
Stort lycka till imorgon du och Zelda!!!

Unknown sa...

Till Jeanette. Om Nemi hade varit långhårig hade jag nog kört ändå, hon är ju som sagt helt opåverkad. Som det nu är har hon dock ett väl synligt hål i huden i ljumsken (det ska läka underifrån). Och jag tycker att principen måste vara att skadade hundar inte ska tävla, annars hamnar man nog lätt i en gråzon - hur ska tävlingsledaren kunna avgöra hur hunden mår vid en snabb besiktning?
Vi återkommer snart, det finns mycket att träna på under tiden...

Puppans matte sa...

Klokt beslut, det kommer ju fler tävlingstillfällen.