onsdag 27 augusti 2014

Om konsten att gripa en banan...

Ibland förstår jag inte varför jag lägger in ett moment i Zeldas program som är så svårt för en kines, men så lätt för många andra hundar. Jag tror att det beror på att jag är så stolt över att ha hållit ut med hennes träning så att hon nu klarar apporteringsmomentet i lyddnadsklass 1. Nu vill jag skryta lite och visa upp henne för världen.
Fast det har inte fungerat så bra på tävling, så nu försöker vi förbättra gripandet …
Hon ska förstå att hon måste gripa aktivt, hålla ordentligt, och dessutom i rätt ände av bananen.


Så här kan det se ut när vi tränar. Det är som vanligt mer en träning av mig än av henne.
Jag behöver bli mer dynamisk, bananen måste bli roligare, men redan nu är ju Zeldas attityd klart förbättrad!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fina Zelda :-)
/ ej hundägare

Eva Bodfäldt sa...

Fina Åsa! :-)
/hundägare

Karin sa...

Ha ha! Va skoj att se hennes mkt glada svans när du gömmer bananen bakom ryggen! :-)

Arlo sa...

Heja heja! Vi tror på er och banantricket!

Anonym sa...

Om man kunde busa igång bananen lite så hon får lite fart? Eller är hon så långsam och försiktig alltid när hon ska ta något?

Är det hon som är försiktig eller är det rasen? Är Nemi likadan?

Undrar ännu ej hundägare

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vad fint det går.

Anonym sa...

<3, :-)
/ej hundägare

Unknown sa...

Är det bara jag som får upp annonser i stället för videon??