torsdag 21 augusti 2014

För mycket och för lite skämmer allt ...

Svårigheten med Zelda är att utrymmet mellan för lite (låg hund utan energi som bara tittar på mig om jag ber henne göra något) och för mycket (galet uppvarvad och glad hund som inte hör vad jag säger) är så litet … Nu förbereder vi oss så gott vi kan inför nästa tävling som är på lördag, i Skarpnäck.
Vi tränar att gripa och hålla kvar i olika miljöer, att hoppstå, att växla mellan att stå på bakbenen och att sitta (madan jag rör mig i motsatt riktning - hon reser sig när jag sätter mig på huk osv) vilket visar sig vara ett mycket störningskänsligt moment.
Nemi hakar på,  har mest fokus på Zelda just nu som ni märker.

3 kommentarer:

Bingolotti sa...

Lycka till på lördag!

Unknown sa...

Tack! Hoppas få träffa Lyra snart, vilken söting!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Det kommer att gå bra på lördag så lycka till.