lördag 13 november 2010

Utmanade

har vi blivit av Alfons.
Vi antar utmaningen - här är svaren:

4 tv-program jag brukar se:
Inga, TV-licensen är en rätt meningslös utgift.

4 saker jag har gjort idag:
Nemi: skällt på människor, låtit bli att skälla på människor, låtit bli att skälla på människor, skällt på en hund.
Zelda: sprungit i parken med Nemi, blivit mutad att hålla i apporten, suttit och sett vacker ut, legat och sett vacker ut.

4 saker jag längtar efter:
Båda: frukost, kompisarna.
Nemi: att någon gång hinna ikapp en kanin, att få träna LÄNGE!
Zelda: att få hoppa över promenaden när det är kallt ute, att få håret uppsatt i en tofs så att det inte skymmer sikten.

4 saker på önskelistan:
Båda: märgben, besök på hundcafé, uppmärksamhet och bad så ofta att pälsen inte tovar sig.

4 saker jag avskyr:
Båda: hällregn, snöblandat regn.
Zelda: bassethundar och vaccinationer
Nemi: närgångna människor och morötter

Och då utmanar vi Cruella och Buzz!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var roligt att läsa. Ibland, alltför sällan har jag sett Zelda och Nemis matte prata klokt på tvn!!! Jag vill också tacka för ordet:oj, oj. Jag har prövat, och det fungerar bättre än mitt förra sätt!!

desperat hemmafru sa...

Vi har antagit utmaningen!

Lyckopiller sa...

Kommer oxå att anta utmaningen, men inte förrän i morron. Har inte varit in på min blogg på länge och nu ska vi väg och jobba. Men imorron kommer det....