fredag 18 november 2011

Ännu mer reklam:

Igår gick jag för att köpa litet mer ögorengörning till Zelda - just för henne är ShowTechs variant oöverträffad. Efter bara några dagar är hennes ögon nu återställda.

Då berättade butiksinnehavaren att hon tyckte att Yes fungerar utmärkt som "stripping" schampo, dvs det man badar med när man vill få bort alla rester efter leave-in produkter .
Sagt och gjort, gårdagens bad blev med utspädd Yes för första gången.
Resultatet: mycket lödder (kunde nog ha spätt det mycket mer, hade en liten bottenskyla - ngn som vet?) och en hund som ser ut ungefär som vanligt...

8 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Ja, nu börjar jag förstå innebörden av det där med "pälsnörd". Jag fattar ju inte ett dugg av vad du skriver. Kan det vara för att jag har en nakenhund tror du? ;-)

Unknown sa...

Till desperat hemmafru: menar du att du inte har 15 olika produkter till den päls Buzz ju faktiskt har på huvudet och benen???

Eva.s sa...

jag förstod inte riktigt heller pälspratet. Däremot verkar ögonflaskan intressant. Det rinner mycket i min hunds ögon. Och det ska det tydligen inte göra, hörde jag en veterinär som sa.

Britt Marie o Rudi sa...

Nej, pälsvård vet jag inget om, men YES är ju vårt standardshampo som funkar suveränt på smutsiga fanor, ben och tassar.
Och, ja, YES ska inte överdoseras, då blir det vårt att hitta hunden i lödderhögen!
Två droppar till en stor hink vatten doserar jag.

desperat hemmafru sa...

Nix. Har en flaska hundschampo köpt på typ Lantmännen fast i Belgien. Apropå schampo borde min "svettlurk" få sig ett bad. Var säkert två veckor sedan han blev tvättad sist.

Unknown sa...

Och sedan badade jag Nemi i det som var kvar - c:a 3 cm utspädd Yes som jag blandade med c:a 4ggr så mycket vatten. Det löddrade fortfarande... tacka 17 för det om doseringen för hundbad är två droppar till en hink vatten...

Anna Stigsdotter sa...

Tack för tipset om ögonrengöring. Chalis ögon rinner till och från. Har inte prövat Yes men eftersom jag också är i "pälsbranschen" så läser jag all information om pälsskötsel med stort intresse :-)

Anonym sa...

För mig är trimknivsnörderi som gäller. Åh det finns alltid en trimkniv somv erkar bättre än den andra.