torsdag 29 september 2011

Kursnörd?

Jag börjar undra om det inte är vanebildande att gå kurs med sin hund. Nemi har gått (bara hon och jag) på en nybörjarkurs i freestyle hos Agnes Mohlin, som avslutades igår. Det har varit så oerhört kul dels att själv lära sig mer, dels att se hur snabb Nemi har blivit på att lära nytt, även detta är ju en färdighet som vi tränar upp med tiden.
Sånt vi tränat på: att hon backar genom benen när vi går slalom, olika nya hopp, att byta position under gång (plus snurr/spinn), buga, hon är så kul att träna med!

3 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Kursnörd är även jag. Sen Rudi var fem månader har vi ständigt kursat, det ena efter det andra, och vi håller, nyss fyllda fyra, på än. Den här terminen är det tävlingslydnadskurs och rallylydnadskurs som är på gång. Det är ju så roligt att lära nytt tillsammans med sin hund!

Anonym sa...

Tack för dina uppmuntrande ord på min blogg, jag tror att du har rätt. Asta är en liten tjej i en stor kropp:)). Jag är åxå kursnörd, men nu måste jag lugna mig en smula. Det är så roligt att lära sig nya saker tillsammans med vovven.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Förr gick man på kvällskurser. Nu är det spännande att leta hundkurser och det finns mycket att välja på.