torsdag 18 februari 2010

Duschvillig hund!


Igår badade Zelda, och jag använde ett balsam som ska sitta i i tre minuter innan det sköljs ur. Under de tre minuterna tänkte jag passa på att tvätta mitt eget hår, och duscha själv (så lever vi människor som har haft extremt ont om tid i decennier).
Jag drog för duschdraperiet och satte igång. Plötsligt fick jag sällskap: det var Zelda som hade klivit in i duschen. Jag trodde först att hon bara ville se vad jag hade för mig, men upptäckte snabbt att det inte var mig hon var intresserad av, hon försökte ställa sig så att hon också skulle få vatten på sig - hon ville helt enkelt duscha mer!
Hon är verkligen full av överraskningar vilket är ett av skälen till att jag tycker att hon är en så utmärkt liten hund!

5 kommentarer:

Britt Marie sa...

http://www.freestyleshop.se/ Det är seniorlägret i Lindesberg som vi ska åka till. Hoppas få se er där!

desperat hemmafru sa...

Så trevligt! Det är som när ungarna var små. Man fick aldrig vara ensam i duschen. Buzz har inte kommit så långt att han hoppar in själv ännu, men han gillar att bli duschad i alla fall. Fast höjden är när jag fönar honom! :-)

Erik Hedin sa...

Vilken fin historia. Visst är det härligt att våra hundar får oss att reflektera över något nytt varje dag!

Ludde sa...

Jag kan väl inte säga att jag älskar att duscha, men jag går in frivilligt tillsammans med husse. Det bästa är nog när jag är klar och matte ska torka mig. Då försöker jag verkligen krypa in i handduken. Nattkramar, Ludde

Anonym sa...

hihi vilken företagsam liten hund!